|
Ledenadministratie Dorpskerkgemeente |
Het werk van de ledenadministrateur Dorpskerkgemeente
De ledenadministrateur van de Dorpskerkgemeente is de spil van het ledenregistratiesysteem (op wijkniveau) en is verantwoordelijk voor het onderhoud en beheer van de gegevens van de geregistreerden van de wijkgemeente. Predikanten, ambtsdragers, de bijdragenadministratie maken gebruik van de gegevens van de leden. Zij moeten erop kunnen vertrouwen dat de gegevens up-to-date zijn. De ledenadministrateur stuurt maandelijks de mutaties in het ledenbestand naar hen. Om het ledenbestand juist en actueel te houden dient de ledenadministrateur de nodige gegevens te ontvangen.
Voor een belangrijk deel komen de gegevens ‘automatisch’ binnen via Stichting Interkerkelijke Leden Administratie (SILA), die op haar beurt een koppeling heeft met de Basisregistratie Personen (BRP), voorheen Gemeentelijke Basisadministratie Personen (GBA). Voor meer informatie, lees verder >> 10.09.25 |
Het doorgeven wijzigingen
Het komt ook voor dat gegevens niet via SILA worden ontvangen door de ledenadministrateur. Het is daarom belangrijk dat leden (of via familieleden, contactpersonen, predikanten) zelf veranderingen in hun gegevens doorgeven aan de ledenadministrateur. Dit kan op verschillende manieren:
* Door de ledenadministrateur te berichten, bij voorkeur via e-mail. Zie de contactgegevens hieronder.
* Via een online formulier, door:
- hetzij de link https://ap.lc/KHncU in uw webbrowser te plaatsen;
- danwel door met uw smartphone onderstaande QR-code te scannen:
|
|